اهداف.
1. ارائه بازخورد به اساتید جهت اصلاح و بهبود تدریس
2. ارتقای توانایی قضاوت عضو هیأت علمی از خود (Self-judgment)
3. افزایش انتقادپذیری در اعضای هیأت علمی
4. افزایش مسئولیت پذیری دانشجو
5. افزایش قابلیت قضاوت در دانشجو
6. ایجاد احساس مشارکت در فعالیت های آموزشی
7. بررسی نقاط قوت و تأکید بر آن
8. تهیه ملاک ها و شاخص های معتبرتر و پایاتر ارزشیابی
9. تعیین و استفاده از منابع معتبرتر ارزشیابی
وظایف.
۱. سیاستگذاری در رابطه با ارزشیابی استاد و تصویب آن در شورای آموزشی دانشگاه
۲. طراحی شیوه نامه اجرایی نظام جامع ارزشیابی استاد
۳. پیشنهاد نحوه استفاده از نتایج ارزشیابی استاد در ترفیع و ارتقای اعضای هیأت علمی
4.مشاوره و همکاری در اجرای نظام جامع ارزشیابی استاد
5. تشکیل کمیته های تخصصی ارزشیابی با مشارکت اعضاء هیئت علمی
6 . تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از نتایج ارزشیابی و ثبت نتایج در پرونده افراد،گروهها،مراکز و دانشکده ها
7 . ارائه گزارش جامع به صورت مستمر بر اساس نتایج بدست آمده از فرآیندهای ارزشیابی و ارسال آنها به افراد ذینفع
8 . انجام پژوهش های کاربردی به منظور ارتقاء کیفیت فرآیندهای ارزشیابی
9 .پیگیری لازم در خصوص کاربرد روش های نوین در انجام ارزشیابی
10.تهیه گزارش کامل از ارزشیابی انجام شده در هر دور
11. انجام ارزشیابی همه جانبه اساتید (از نظر دانشجویان، مدیران گروه و معاونین آموزشی(
12. تشکیل ساختار و سیستم ارزشیابی مستمر در دانشکده ها و گروههای آموزشی
13. تدوین فرم های ارزشیابی با توجه به نظر اعضاء محترم هیئت علمی و کارشناسان عضو کمیته ارزشیابی
14. تدوین روشهای ارزشیابی با توجه به نظر اعضاء کمیته ارزشیابی
15. سازماندهی جمع آوری داده ها در مورد ارزشیابی اساتید و تشکیل بانک اطلاعاتی از ارزشیابی های انجام شده